Přístupnost webu

co je přístupnost webu?

Je to vlastně jakási kvalita z pohledu návštěvníka. Čím lépe a rychleji se zákazník na webu orientuje, tím více je pro něho web přístupný. Velkou část této oblasti tvoří grafický návrh a grafik sám. Má za úkol vyzdvihnout podstatné detaily, aby byly na první pohled rozeznatelné atd.

jak se přístupnost webu měří

Tato vlastnost webu nelze nijak automaticky změřit, nicméně lze vycházet z několika faktorů. Jedním z nich je konverzní poměr - cože je obvykle to, co po návštěvníkovi chceme - konverze. Pokud nějakou úpravou docílíme zvýšení konverzního poměru, vylepšili jsme vlastně přístupnost webu. Samozřejmě pokud jsme takovou úpravou neoklamali návštěvníka apod. Obecně by měl přístupnost webu posuzovat člověk, který se sice pohybuje na internetu často, na druhou stranu ale příliš nezná daný web. Pokud web tester zná, už ví kde co je a testování není objektivní.

proč je dobré sledovat přístupnost webu

Pokud se zákazník rychle orientuje, hned najde to co hledal, oblíví si Váš web a zůstane mu věrný. Pokud má naopak problém najít tlačítko "přidat do košíku" nebo se jen těžko prokouše až k odeslání objednávky, nejspíše už se nikdy nevrátí nebo opustí web ještě dříve než objednávku dokončí. Proto je dobré provést analýzu přístupnosti webu. Tato analýza je obvykle součástí celkové analýzy webu.

TOPlist