Analýza webu

k čemu analýzu webu použít?

Analýza webu je procedura, při níž se hledají slabá místa. Předpokladem je, že po odstranění slabých míst ze zvýší výkonnost webu při poměrně nízkých nákladech. Analýza webu může být prováděna v několika hladinách. Jedna z nich je zaměření na SEO kdy je úkolem dostat na web co nejvíce zákazníků, další je taková analýza, při níž hledáme co nejsnazší cestu k cíli pro zákazníka - tak aby měl po cestě co nejméně překážek - ruku v ruce s tím jde zvýšení konverzního poměru.

druhy analýzy

analýza pro SEO

Tato analýza předchází optimalizaci pro vyhledávače. Jejím výsledkem jsou především chyby nebo nedostatky v kódu, tvorbě textů atd. Více v článku o SEO.

analýza pro zvýšení konverzí

Je spojena s uživatelským testovaním. V podstatě jde o to najít na webu překážky, které znesnadňují uživeteli dostat se až k cíli. Více v článku o konverzích.

Při této analýze je velmi mocným, ale zároveň velmi jednoducým nástrojem heat mapa, která sleduje jednotlivé kliky uživatele na stránce a zobrazuje je v přehledném grafu. Bez časově i finančně náročných uživatelských testů lze tímto způsobem odhalit nejkritičtější problémy grafického rozložení webu.

analýza pro zrychlení webu

Pokud má web velké množství návštěvníků nebo velké množství informací na každé stránce, může začít docházet výkon serveru a web se zpomaluje. Lze však upravit web tak, aby nápor lépe zvládal. Jde především o optimalizování požadavků na server, ukládání obrázků do mezipaměti atd.

TOPlist