Hyperzboží spustilo beta verzi faceliftovaného vyhledávače
6.1.2013 aktualizováno 7.5.2013
Pár informací k novému Hyperzboží.cz
Hyperzboží.cz je, nebo spíše v minulosti byl, jeden z větších zbožových vyhledávačů na našem trhu. Bohužel především v posledních měsících jsou reakce serveru velmi pomalé, občas nastávají výpadky atd. Pravděpodobně právě z tohoto důvodu přichází z Hyperzboží na eshopy stále méně a méně lidí, což je určitě škoda. A jak platí nejen na internetu - zákazník se 10x jednodušejí ztrácí než získává. Bude stát jistě nemalé úsilí dostat na tento portál návštěvníky zpět.
V době, kdy jsme psali do seriálu o zbožových vyhledávačích článek o Hyperzboží, byly již výpadky delší dobu velmi patrné, následně (11.11.2012) jsme se tedy obrátili s žádostí o vysvětlení přímo na Hyperzboží. Odpovědí nám bylo, že k výpadkům dochází kvůli přesunu na novou verzi a docházet k nim bude až do spuštění této nové verze. Bohužel ta zatím spuštěna není a výpadky tedy pokračují i po několika měsících.
A ještě malá bilance: pokud se podíváme na návštěvnost v roce 2011 a 2012 (porovnával jsem měsíc listopad), pak všem větším vyhledávačům (Heureka, Zboží, Hledejceny) návštěvnost meziročně stoupla (někde méně, někde více), jedině u Hyperzboží nastal propad cca o pětinu. I to je tedy známka odlivu důvěry od tohoto vyhledávače.
aktualizováno 7.5.2013Pokud porovnáme mimosezóní měsíc březen, odliv návštěvníků meziročně zaznamenaly všechny vyhledávače kromě Heuréky. Hyperzboží, na které se v tomto článku zaměřuji je na tom však drasticky hůře s propadem o téměř 50%.
listopad 2011 | listopad 2012 | progres | |
---|---|---|---|
Heureka.cz | 2 256 tis. | 2 486 tis. | +10,2% |
Zboží.cz | 2 013 tis. | 2 038 tis. | +1,24% |
Hledejceny.cz | 272 tis. | 301 tis. | +10,7% |
Hyperzboží.cz | 321 tis. | 245 tis. | -23,7% |
Suma | 4 862 tis. | 5 070 tis. | 4,3% |
březen 2012 | březen 2013 | progres | |
---|---|---|---|
Heureka.cz | 1 957 tis. | 2 335 tis. | +19,3% |
Zboží.cz | 1 666 tis. | 1 571 tis. | -5,7% |
Hledejceny.cz | 242 tis. | 221 tis. | -8,6% |
Hyperzboží.cz | 276 tis. | 140 tis. | -49,3% |
Suma | 4 141 tis. | 4 267 tis. | +3,0% |
Nyní už ale k oné beta verzi hyperzboží.cz
Abych nezdržoval, najdete ji na adrese hyperzbozibeta.cz. Redesign je zde patrný, i když ne zásadní - to ale nemusí ničemu vadit. O co spíše půjde, je dle mého názoru vyhledávání a seskupování zboží, které je patrně nejpoužívanější funkcí každého vyhledávače a rozhoduje tak o jeho oblibě. Vyhledávání zatím, zdá se, není v beta verzi plně funkční, ale seskupování vypadá dobře - tedy lépe než ve staré (aktuální) verzi.
Samotné výsledky hledání vypadají lépe a hned na první pohled přehledněji. Celek na mě však zatím působí ještě neučesaně a nejednoznačně. Nasazení této beta verze se asi v následujících dnech ještě nědočkáme a tím na mě působí přechod na novou verzi dost vláčně - vždyť kvůli ní již měsíce stará verze nefunguje.
Na závěr přeji Hyperzboží.cz co nejrychlejší rozjezd v novém kabátu a doufám, že přinese dostatek nových funkcí, jak pro uživatele, tak i pro obchodníky, aby se stalo atraktivním a opět se vrátilo mezi silné hráče na poli zbožových vyhledávačů.