Hyperzboží.cz - logo

seriál o zbožových vyhledávačích (4) - Hyperzboží.cz

21.10.2012

Hyperzboží.cz - stále ještě dost výkonný vyhledávač

Hyperzboží.cz je na tom s návštěvností podobně jako Hledejceny.cz. Většinou mi ale přijde méně výkonný, proto jsem ho zařadil až za výše zmíněné Hledejceny.cz. Nic to ale němení na faktu, že je i tento vyhledávač schopen přivést na web nemalé množství návštěvníků.

Hyperzboží.cz pohledem z venku

Stejně jako všechny předchozí vyhledávače má i tento zázemí v podobě velké firmy - nejedná se tedy pouze o firmu-zbožový vyhledávač. Hyperzboží.cz, jak už název napovídá, je vlastněno společností Hypermedia a.s., která má ve svém portfoliu velké množství serverů zaměřených převážně na zboží (katalogy produktů, inzertní servery, slevomat atd.). Určitě i díky tomuto zázemí je Hyperzboží mezi prvními českými vyhledávači co se návštěvnosti týče.

co nabízí návštěvníkovi oproti jiným

Vývoj ceny

Funkci, která se určitě může hodit a kterou nabízí ještě Heureka.cz je vývoj ceny na trhu. A to nejen průměrné, ale také minimální a maximální.

Hlídání ceny

Možnost nechat si hlídat cenu resp. pokles pod určitou hranici jistě uvítá mnoho návštěvníků. Opět jde ale o funkci, kterou nabízí i některé další vyhledávače.

Diskuze a recenze

I Hyperzboží.cz nabízí možnost napsat na zboží recenzi, nebo o něm diskutovat. U většiny produktů jsou ale kolonky prázdné. Rozhodně zde chybí nějaká větší podpora ze strany marketingu.

ale ...

Velkou slabinou je v poslední době rychlost tohoto portálu. Vyhledávání a načtení stránky trvá neúměrně dlouhou dobu a pokud srovnáme s konkurencí, je to asi největši konkurenční nevýhoda.

funkce pro obchodníka

report chyb stahování feedu

Jednudochou, ale mnohdy užitečnou funkcí je hlášení chyb při stahování a parsování XML souboru. Funkce není sice tolik propracovaná jako u Zboží.cz, nicméně i tak je dobré o ni vědět a občas její výstup kontrolovat.

možnost nastavení ceny prokliku

Cena prokliku lze nastavovat na jednotlivé skupiny zboží, bohužel už ne na jednotlivé produkty. Související funkcí je také možnost nastavení týdenního / měsíčního limitu. I když je toto dle mého názoru skoro zbytečné - buď kanál vydělává a používám ho naplno a nebo ho raději nepoužívám vůbec. Jediné použití, které mě napadá je ochrana proti extrémnímu a podezřelému nárůstu prokliků.

cenové podmínky

Základní model je stejný jako jinde: neplacený vs. placený - zboží se zobrazuje buď jen ve fulltextu a nebo ve shlucích. Nadstavbou tohoto modelu je možnost předplatit si více kliků a dostat hromadnou slevu - to se ale obvykle vyplatí jen větším firmám, neboť proklikovost není nijak velká a předplacený kredit by se mohl čerpat i několik let.

co se dá implementovat

Mimo základního XML feedu není možné využívat žádné další rozšířené funkce.


Předchozí kapitoly

TOPlist