Longtail
co je longtail
Longtail (v doslovném překladu "dlouhý ocas") je v internetovém odvětví označení pro druh reklam (klíčových slov), která nemá za úkol postihnout masu, ale naopak se zaměřuje na část specifických uživatelů.
k čemu je dobré používat longtail
Jak je uvedeno výše, longtail zasáhne jen malý počet uživatelů. I díky tomu je taková reklama velmi levná. Samo osobě to nedává moc smysl - hodně práce a málo zobrazení. Jenže co když je takových klíčových slov stovky nebo dokonce tisíce? Pak lze získat velmi levně stejné množství zákazníků jako draze z klíčových slov cílících na masu.
jak na longtail
Při vytváření longtailu se jen těžko dá obejít bez programátora - vytváření takových reklam by bylo časově vělmi neefektivní a o nějaké následné údržbě se už vůbec nedá mluvit. Naopak při správném návrhu aplikace lze např. z eshopu a jeho dat vygenerovat širokou sadu klíčových slov, které se bude udržovat v závislosti na údržbě e-shopu (tedy vpodstatě zadarmo). Vždy však závisí vše na konkrétním případu.