Adwords

co je adwords

Adwords je systém pro zadávání reklam provozovaný společností Google. Do Adwords lze zadávat jak textové tak i grafické reklamy. Ty jsou potom zobrazovány buď ve vyhledávání pomocí vyhledávače Google a nebo jako reklamy na jiných webech, kam jsou umisťovány pomocí systému Adsense. Adsense je vlastně jakýmsi protipólem k Adwords - zde se naopak spravuje zobrazování reklam.

jak nejlépe využít adwords

Reklamy na Adwords lze vytvořit a spravovat velmi jednoduše. Zadáním inzerátu a několika klíčových slov může celá práce končit (ale také nemusí, viz. níže). Na úspěchu reklamy se podílí několik faktorů. Především záleží, v jakém oboru se pohybujete, dále pak na ceně za proklik a rozsáhlosti celé reklamy. A samozřejmě především záleží na očekávání nebo potencionálním výdělku. Pokud je cena za proklik 3Kč a výdělek z konverze 300Kč, pak se dá předpokládat, že reklama nejspíše prodělá. Lidé hodně klikají, ale málo kupují :-) V praxi platí obvykle pravidlo, že pokud Adwords generuje tzv. "kladnou" nulu, není to špatné. Samozřejmě je ale mnohem pozitivnější, pokud bude generovat reálný zisk.

něco o struktuře reklam v adwords

Reklamní systém Adwords je strukturovaný, aby se lépe daly spravovat a vyhodnocovat jednolivé reklamy/kampaně. Z tohoto důvodu je základním rozdělením kampaň, která obsahuje reklamní sestavy. A každá reklamní sestava obsahuje reklamy a klíčová slova.

kampaně v adwords

Kampaně jsou základním dělícím prvkem pro reklamy. V jednotlivých kampaních by měly být odlišné typy reklam. Lépe se to asi vysvětluje na příkladu, takže jeden uvedu. Vytvářím-li reklamy pro e-shop nabízející elektroniku, vytvořím sy kampaň, která bude obsahovat reklamy na značky (televize Panasonic, notebooky Dell atd.), další, která bude obsahovat obecné reklamy na zboží které prodávám (LCD televizory, digitální fotoaparáty atd.) a takovou, která obsahuje reklamy na konkrétní produkty (Canon 600D, Apple macbook Air atd.). Každý typ reklam je jiný a tedy by měl být oddělený, neboť bude později také odděleně spravován.

reklamní sestavy adwords

Reklamní sestavy by měly dále struktorovat výše popsaný systém. Např. podle kategorií nebo výrobců. Především je podstatné, aby struktura umožňovala dostatečně odděleně spravovat propagaci jednotlivých produktů, kategorií atd. - prostě nemíchat jablka s hruškama.

klíčová slova v adwords

klíčová slova jsou základem pro budoucí reklamu. Obsahují fráze, na které se daná reklama bude zobrazovat. Frází by mělo být samozřejmě co nejvíce, aby to umožnilo co nejširší záběr reklamy. Pokud chci např. propagovat konkrétní produkt s názvem "Motorola Defy MB525", můžu vytvořit hned několik klíčových slov:

Čím více klíčových slov je uvedeno, tím větší je šance, že se reklama zobrazí. Takovéto reklamy je všek většinou nemožné tvořit ručně a proto jsou obvykle generovány automaticky - říká se jím longtail.

TOPlist